fbpx
קנית מינימום של 200 ש"ח כולל משלוח
קנית מינימום של 200 ש"ח כולל משלוח
איך בוחרים מכחולים לציורי פנים וגוף?

מדריך מקיף לבחירת מכחול לציורי פנים 

בעולם של שפע כמו שלנו, קיים גם שפע באמנות , בציור , בציור פנים.
בחנויות השונות באתרים באינטרנט קיים  שפע של מכחולים  מכל מיני סוגים צורות וצבעים.

הינה כמה סוגים עיקריים:

מכחלים לציור בשמן, מכחולים לאקריליק, מכחולים לגואש, מכחולים לציור מים. לאחרונה נוצר גם סוג מיוחד במינו שהוא וורסטילי, ומאפשר ציור בכמה מדיומים יחד, שמן אקריליק ומים.
בנוסף לאילו הפופולריים שניתן למצוא בחנויות יצירה הובי ואמנות יש גם מכחולים ספציפיים שהותאמו במיוחד למדיום המיוחד שלנו – ציורי פנים. עליהם אדבר בהרחבה.

טעות נפוצה – מכחולים למאפרות בפורים

יש וחשוב להבדיל בין מכחולים לציורי פנים לבין מברשות לאיפור ביוטי.
זו טעות נפוצה בארץ ליחס לציורי פנים את המילה “איפור” ולצרף לה גם את הביטוי נפוץ “איפור לפורים”.
חשוב מאוד בבחירה של מכחול לציורי פנים להבין את ההבדל בטכניקה ובמדיום.
באיפור ביוטי המטרה של המברשות היא טשטוש, עד לקבלת צורה אמורפית לא ברורה על גבי הפנים. זה נכון גם בהצללות והברקות במייק אפ , זה נכון גם בצלליות צבעוניות על עפעף העיין.
בציורי פנים המטרה של המכחולים היא דיוק, עד לקבלת צורה מדויקת לזיהוי ככל שניתן. ברוב הטכניקות בציורי פנים נרצה חד קרן מדויק או איפור נמר שנזהה שזה נמר.
לכן מברשות איפור ביוטי לא מתאימות לציורי פנים

רגע יש יוצאים מן הכלל… והם :

  • מברשת לאייליינר (לא כולן אפרט בהמשך), 
  • מברשת לקונסילר צפופה (כזו שמזכירה חצי עיגול והיא דקה בקצה), 
  • מברשת קבוקי (אני נעזרת בה למשטחים גדולים בעיקר בציורי גוף)
  • מברשת סומק (לטשטושים ועומק בציורים)

מבין המכחולים שהזכרתי קודם שמיועדים לציור במדיומים שונים (ציור שמן, ציור מים, ציור גואש), רובם לא יתאימו לציורי פנים וגוף. 

אתחיל במה לא ולמה לא-
מכחולי שמן הם בעיקר גסים ומחוספסים, ולא נעימים על הפנים. רוב המכחולים לציור בשמן הם יוצרי מרקם, ונפח. ובציורי פנים אנחנו רוצים פחות מרקם ובטח לא נפח. אלא שכבה נעימה ונוחה וקלה ככל שניתן בציור על הפנים.

לעיתים תמצאו את המכחולים לציור בשמן  עם ידית ארוכה שנוחה לציירים בטכניקות של ציור על קנבס. לציורי פנים פחות מתאים להתרחק מהאובייקט המצויר, להפך, לפעמים הישענות (בעדינות כמובן) עם זרת על הפנים תיתן לנו יציבות, ונעדיף ידית קצרה שזורמת ולא מפריעה לתנועה מהירה של היד. זה חשוב במיוחד כשמציירים ציורי פנים על הרבה ילדים, למשל בפורים או בימי הולדת.

למרות שהחומר והצבעים איתם אנחנו משתמשות לציורי פנים דומים מאוד באריזה ובמרקם לצבעי מים, המכחולים של המדיום הזה לא מתאימים כלל. מכחולים לצבעי מים הם רכים מאוד, מיועדים להתפזרות של הצבע על גבי נייר (שסופג את המים) , וטוענים על המכחול מעט צבע. בעוד שבציורי פנים אנחנו רוצות צבע עשיר בפיגמנט, שיעשה אפקט וואו על הפנים והגוף,  ובטח שלא נוזל על הפנים, כי להבדיל מנייר, העור שלנו לא ממש סופג את המים.

בציורי פנים החומר, הצבע איתו מציירים, הוא על סף המוצק (יש מרקמים שונים, זה לפוסט אחר…) מזכיר קצת צבעי מים. אבל חשוב להבין שתוך כדי העבודה עם המכחולים אנחנו חייבות ליצור מהצבע המוצק בעזרת תוספת מים, מרקם של…. לא טעיתן … אקריליק. לכן ברוב הפעמים מכחולים לאקריליק יכולים להתאים גם לציורי פנים וזה בתנאי שהם עומדים בתכונות.(תיכף אפרט)

האמת היא שגואש בדומה לאקריליק, דומה במרקמו למרקם שנדרש לצייר בצבעים לציורי פנים וגוף. אבל מכחולים לגואש בדרך כלל מיועדים לילדים ומייצרים אותם באיכות ירודה. זו הסיבה העיקרית שהם לא מתאימים לציורי פנים. לפעמים יש צדיק בסדום, אם מצאתן, בדקו טוב טוב והתאימו לתכונות הספציפיות שנדרשות ממכחולים לציורי פנים. 

התכונות של מכחולים לציורי פנים 

טוב, אז אחרי שסיפרתי בעיקר על הלא … אפרט מה כן כדאי לנו לבדוק כשאנחנו בוחרות מכחולים לציורי פנים וגוף:

  1. חומר השערות – בציורי פנים החומר הבלעדי לשער המכחול הוא סינטטי. עדיפות לטקלון (סוג של ניילון דק וגמיש). חשוב שעובי הסיבים יהיה דק. ככל שהשערות דקות הן אוספות יותר צבע.
  2. הסיום של המכחול – בציורי פנים כבר אמרנו המטרה ברוב הטכניקות היא דיוק, מכחול עם קצה מדויק וחד יעשה בשבילכן חצי מהעבודה.
  3. גמישות – פה אדגיש לפני ההסבר שכל יד מתאים לה משהו אחר, וככל שאת ציירת מתקדמת תרצי יותר גמישות כדי לבטא את התנועה האישית שלך. בעוד שאם את מתחילה יתאים לך מכחול יציב יחסית, שיעזור לך לדייק בציור.
  4. ארגונומיה – כלומר התאמה ליד. בציורי פנים כמו שכתבתי קודם, חשוב האופן שבו אנחנו ניגשות לצייר, חשובה יציבות היד, והתאמה של המכחול לתנועות מהירות. אז המלצה שלי לבדוק שהידית קצרה (לא יותר מה 25 ס”מ כולל השיער) ולא עבה מידי. אני באופן אישי אוהבת שיש בטן קטנה בתחילת המכחול והקצה שלו הולך ונהיה דק.

אדגיש ואכתוב שבאתרים וחנויות מיוחדות לציורי פנים יש מכחולים שיוצרו במיוחד לתחום, המכחולים המקצועיים  לציורי פנים מכילים את כל התכונות והיתרונות שרשמתי פה למעלה, רובם  עמידים לאורך זמן, וחלקם אפילו מעוצבים בצבעים שמסתירים כתמים. כמובן כמו בכל תחום לכל  חברה יתרונות וחסרונות משלה. אבל זה כבר לפוסט אחר…

בחנות של מכחולים-מציירים הצלחה,  תוכלו למצוא מגוון של מכחולים לציורי פנים וגוף. חלק מהמכחולים הם  למתחילות וחלקם למתקדמות. כל מכחול נבדק בקפידה, שהה אצלי מספר חודשים, נוסה בכמה סוגים של צבעים, וביותר מעשרה אירועים. תדעו שאת המכחולים  שהיו לא נוחים, או לא עמידים או סתם לא עמדו בדרישות האישיות שלי, לא הוספתי לחנות בכלל.

סט מכחולים הכי טוב למתחילות 

חשוב ביותר בציורי פנים שיהיה לכן מגוון של מכחולים לשימושים שונים. לי בערכה יש בלי הגזמה יותר מ 40 מכחולים לציורי פנים. כמי שמכורה למכחולים ולצבעים אני לא דוגמה… במיוחד אם אתן מתחילות לא מצופה מכן שיהיו לכן את כל הסוגים והמינים.

מה כן? הינה המלצתי לבחירה האולטימטיבית של מכחולים שחייב שיהיה בערכה למתחילות:

  1. מכחול קוים דק מאוד (גודל 5/0 או 2/0) מכחול הזה ישמש אתכן לקווי מתאר, לקוים דקים בציורים קטנים, לקווי הדגשה ועומק.
  2. מכחול טיפות  – עגול בקצה בגודל  2 או 3, מכחול זה קשור לטכניקה הכי הכי בסיסית בציורי פנים והיא יצירת טיפות. מכחול מותאם עם קצה עגול, יעניק לטיפות שלכן מראה גרפי ויהיה לכן קל לשדרג כל ציור. מכחול זה גם מתאים לציור קווי נמר, סלסולים, וקווי מתאר שונים.
  3. מכחול וואן סטרוק – שטוח וחתוך ישר 3/4 / 5/8 – זה מכחול שמתאים לטעינת קשתות של צבע, כלומר מציירים בכמה צבעים בו זמנית. וואן סטרוק ( One Stroke) זו טכניקה מתקדמת ליצירת עיצובים בתלת ממד, ונדרש אימון בכדי לשלוט במכחול זה. אבל כללתי אותו גם למתחילות, כי הוא היחיד שיעשה לכן ציור של קשת בענן הכי יפה ומהיר. וזה עיצוב ממש פופולרי לילדות לפורים (וגם לא לפורים).
  4. מכחול פרחים עגול בגודל 6 או 8  – זה מכחול מעולה למי שלא יודעת לצייר פרחים. הסוד הוא בטעינת שניים או שלושה צבעים בזה אחר זה על השערות (הטכניקה נקראת טעינה כפולה) ובלחיצה נכונה תוכלו ליצור עלי כותרת מהממים של פרחים. זה עיצוב ממש בסיסי בקלות בזריזות ועושה רושם של וואו.
  5. מכחול פילברט  – שטוח דק ועגול בגודל 10 – המכחול הזה משמש בבסיס לצביעת משטחים גדולים עם יכולת לדייק גם בסיבובים (כמו למשל בעיצוב עיין לאיפור ספיידרמן), אבל אגלה שהעובדה שהמכחול גם שטוח, גם עגול וגם חד בקצה מעניקה לו אפשרות ליצור מגוון חלקי ציור (טיפות, פרחים, קוים, רעמה לחד קרן, קשתות ועוד…) בקלות ממש.
  6. מכחול אלכסוני  – שטוח וחתוך אלכסון 5/8 או 1/2 – המכחול הזה יעשה את מה שעושה השטוח החתוך ישר, אבל בקטן. לא פעם, בציורי פנים לילדים קטנים בעיקר, דרוש לנו מכחול מותאם לגודל. זה מכחול שיעשה נהדר את העבודה בשבילנו.

כמובן שיש עוד הרבה מכחולים לציורי פנים וגוף, מיוחדים ומדהימים, יש מכחולים שדומים לאילו שהמלצתי רק בגדלים שונים, ויש מכחולים לשימושים יצירתיים יותר, ואפילו בצורות מפתיעות מאוד. 

הינה למשל כמה מהם :

  1. מכחול מגרפה 
  2. מכחול שערות
  3. מכחול מניפה 
  4. מכחול פרחים שטוח
  5. מכחול לשון החתול 
  6. מכחול נקודות
  7. מכחול ליינר ארוך / קצר 
  8. מכחול סיליקון 
  9. מכחול תער / סכין

אז לסיכום , יש לבדיל בין מכחולים לציורי פנים לבין מכחולים של ציור או איפור ביוטי. למכחולים לציורי פנים יש תכונות ספציפיות שמדייקות את הציור, עוזרות לנו בעבודת שטח, וביצירת מרקם נכון. רצוי ומומלץ שיהיו לכן מכחולים מגוונים לציורי פנים, כל סוג וצורה של מכחול מסייע לצייר מדהים, בזריזות ובקלות.

אהבת? שתפי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע על משלוחים

1. לרשות הלקוחות בסוף סיכום סל הקניות, קטגוריות שונות של משלוח לבחירה.

2. זמן הגעת המשלוח תלוי באופציה של המשלוח שאותה בחרת.
3. ואילו האופציות לבחירה של משלוח :

  • 22 ₪  – משלוח לנקודת איסוף הקרובה לכתובת שנתת בעת ההזמנה. זמן הגעה – 6-10 ימי עסקים
  • 47 ₪  – משלוח שליח עד הבית.  זמן הגעה –  5 -7  ימים
  • 65 ₪  – משלוח אקספרס עד הבית (בישובים קטנים לסניף הדואר).  זמן הגעה –  2-4 ימים

4. יש כמה דברים שחשוב לדעת על משלוחים ועיכובים אפשריים:

  • שהכתובת למשלוח היא בישוב קטן, יתכן עיכוב כי השליחים מגיעים לשם פעם עד פעמיים בשבוע. המלצה –  אם יש לך אפשרות לשלוח לחבר/קרוב משפחה בעיר סמוכה סביר להניח שהמשלוח יגיע יותר מהר.
  • שעשית הזמנה אחרי השעה 12:00,  ולא הספקנו להכין את ההזמנה עד שהשליח בא לקחת את המשלוח ב 12:00. כלומר המשלוח יצא רק יום למחרת וימי האספקה יספרו לפי יום האיסוף.
  • הימים שאנחנו מתחייבים לאספקה, הם ימי עסקים, כלומר ימי חג, ערב חג, שישי, ושבת לא כוללים בספירה.

5. אם יש לך בקשות מיוחדות לגבי המשלוח, מומלץ לכתוב לנו בוואצאפ! אנחנו ממש מאמינים בשירות אישי, ואפילו יצא במקרה חריג, שהבאנו באופן אישי (לא עם חברת שליחויות) משלוח דחוף שהיה חייב להגיע. אז לא להסס לעדכן אותנו אם יש משהו שחשוב שנדע.